Nyhedsbrev marts 2017

Forside NyhederNyhedsbrev marts 2017
Slider-3

Nyhedsbrev marts 2017

Comments off

Så er der ikke længe til sæsonstart, og der kommer til at ske en masse de kommende uger med klubaftener, første tur på raceren og introdag for nye medlemmer og diverse tilmeldinger.  Der kommer også til at ske noget på lidt længere sigt, og vi håber i bestyrelsen, at I som medlemmer vil give en hånd med til nogen af tingene.

KAPTAJNERNE
Men vi begynder med noget, der er lidt mere generelt, nemlig vores kaptajner. Nogen af de nyeste medlemmer ved måske ikke rigtigt, hvad det egentlig er, og nogen af de lidt mere erfarne tænker måske ikke rigtig så meget over ordningen.

Men vi har en ordning med, at der helst skal køre en kaptajn med i alle grupper alle faste træningsdage. Kaptajnen har ansvaret for, hvordan der bliver kørt, og for at det rigtige tempo holdes, og at der bliver samlet op, og det er kaptajnens beslutninger, der gælder.

Vi har i klubben brug for, at der er nogle flere, der melder sig til at være kaptajner. Henning fra bestyrelsen har påtaget sig at være tovholder på kaptajnsordningen, og hvis du har yderligere spørgsmål eller har lyst til at melde dig, så skriv til Henning på [email protected]

 

KLUBAFTEN OM GOD KØRESTIL
Og det leder nærmest direkte over til den 14. Marts, hvor der er klubaften om netop god kørestil, og den aften er mega relevant for kaptajner og dem, der har lyst til at være det, og super relevant for alle os andre.

Det handler ikke kun om at køre ordentligt i trafikken og køre ind på en række, når der kommer en bil bagfra, men også om, hvordan vi opfører os overfor hinanden i gruppen. Du kan stadig nå at komme med, hvis du melder dig til på det her link: http://events.dgi.dk/start.aspx?an=201716323204

Senere i marts er der både klubaften og første tur på raceren, og der er info at hente på både tidligere udsendte mails, facebook og på hjemmesiden http://cmo.dk/ Vi satser på at servere lidt suppe i forbindelse med første tur på raceren.

 

FACEBOOK
Og netop facebook har der været en del debat om, både på generalforsamlingen og vi har også fået henvendelser i bestyrelsen om facebook. Vi vendte det i bestyrelsen på det seneste møde, og vi er helt enige om, at den kan være svær at finde rundt i, så her kommer lige en kort gennemgang. Vi mener i bestyrelsen, at det ikke er vores ansvar, om folk kan finde ud af facebook, men her er et forsøg på en gennemgang:

Grundlæggende er det sådan at CMO har en facebook-side. Den hedder

https://www.facebook.com/cmo.cyklemotionodense.1

I princippet kan alle være medlem af den, og som nogen måske har bemærket, er der også ikke-CMO-medlemmer, der er medlem af gruppen, og det har vi som sådan ikke nogen problemer med. Hvis man har en facebook-profil, kan man blive medlem her.

Der hvor det bliver lidt kringlet er i forhold til de undergrupper, som er oprettet på siden. Dem har vi vedtaget skal være lukkede, så det som udgangspunkt kun er betalende CMO-medlemmer, der er medlemmer her. Vi synes, at i de grupper skal man kunne skrive i vished om, at ikke alle mulige andre kan følge med.

Der er en gruppe der hedder:

Træning – 112 medlemmer

https://www.facebook.com/groups/420262931479874/

MTB – lige nu 12 medlemmer

https://www.facebook.com/groups/1422680708024327/

CMO Lørdagstræning i gruppe 3 Tempo – 56 medlemmer

https://www.facebook.com/groups/172617779811335/

Der er også en køb og salg og en for dem, der kører Magic Sport Cup, men de tre ovenover er nok de mest relevante. Som I kan se, er der stor forskel på medlemstallet og dermed også på aktivitetsniveauet i grupperne.

De lukkede grupper skal man søge om at blive medlem af, og det kan alle i princippet blive (ligesom alle i en gruppe kan godkende ansøgere). De kan være lidt svære at finde, men nu har I fået et link. Måske kan I ikke komme direkte på facebook ved at trykke på dem, men så kopierer I bare, og sætter ind i søgefeltet på facebook, så skulle de gerne dukke op.

Facebook er ikke den primære informationskilde fra bestyrelsens side, men et sted hvor medlemmer kommunikerer indbyrdes. Som udgangspunkt går vi ikke ind for fraktionering og opsplitning i mindre grupper, men nogen gange leger lige børn bedst, og så er det måske fint, at man har et forum, hvor man kan aftale kørsler eller drøfte ting og sager.

INTRODAG
1. April har vi introdag, hvor vi siger hej til nye medlemmer og byder velkommen og kører en lille tur med dem. Vi er ved at få udarbejdet en lille flyer, igen er det Peter Boy, der står for det visuelle udtryk. Vi håber at have den trykt inden klubaftenen den 14. Marts, og dem, der kommer må gerne tage et par stykker eller flere med og hænge op rundt omkring. Andre må meget gerne sprede budskabet på anden vis.

SOMMERFEST OG FYEN RUNDT
Som I ved, har vi lagt sommerfesten samme dag, som Fyen Rundt bliver kørt. Sidstnævnte har været en stor succes med næsten 50 tilmeldte. Som I ved, har Fyen Rundt start og mål i Munkemose, og derfor valgte vi at slå de to ting sammen. Som i har set på en tidligere udsendt mail mangler vi folk til et festudvalg. Torben Maigaard har meldt sig, men det kan da ikke passe, at han skal stå med det alene….? Hvis vi skal have en jubilæumsfest den 10. Juni, skal vi have nogle flere på banen. En to-tre stykker mere. Kom frisk J

Endelig er det også snart ved at være tid til at tilmelde sig Magic Sport Cup. Der får i snart et tilmeldingslink og info om det. Der er sket lidt siden sidste år.

Husk også klubaften den 30. Marts om ekstrem langturscykling ved Mathias Dalgas.